Prickig korv!

Lill-korven är alldeles prickig! :(

I måndags kväll såg jag en prick i tinningen, sa åt Steffe att Olle börjar nog få finnar. :)
I tisdags när jag kom hem hade han ca 10-15 prickar. Det såg inte ut som vattkoppor, och jag ringde doktorn och fick lite råd. Hon trodde heller inte det var vattkoppor för dom var inte vätskefyllda!
Vi träffade A-L med barnen senare på tisdagen, eftersom doktorn sagt att det troligtvis inte var vk.
Onsdagen rullade på och han såg ut lika som på tisdagen, men igår, torsdag, då tyckte jag att vissa såg ut att ha vätska i sig, så jag ringde doktorn igen, och vi fick en tid. Åkte dit, fick gå in bakvägen pga smittrisken, och hon sa att det visst var vattkoppor! Usch, nu åker säkert A-L:s minsta på det..:(

Han har haft några väldigt knöliga nätter nu oxå, och det beror ju säkert på att det kliar!
Natten till onsdag vaknade han vid 02, och sen var vi vakna allihopa! Halv fyra gav jag upp mitt försök att somna tm, så jag gick ner och bryggde kaffe och sen kom Steffe och vi åt frukost tillsammans vid 04-04,30, och då hade Olle till slut somnat! Sen var han uppe igen halv sju!
Behöver jag säga att jag var helt slut på dan? Trots den tröttheten så kom jag iväg och tränade! Det är såå roligt och såå skönt att känna svetten rinna och hur hela kroppen får arbeta!
I natt vaknade han vid 01 och så var vi vakna till 03 allihopa, och så ringde min klocka 04,55. Han fick en flaska välling och vi smorde in han med kylbalsam, och jag tror det hjälpte! Åh, om han ändå kunde säga vad han behöver den lille plutten!

Ska jobba på här nu så jag kan komma hem och göra helg! Ikväll blir det fredagsmys! Blir nog varma mackor tror jag.. och i morgon ska jag och Olle ha lördagsmys för oss själva. Steffe ska på 40-års kalas. Brorsan ska vara chaffis..:)

Beställde en footsack till vagnen för nån vecka sen, som ska komma nästa vecka! Hoppas verkligen för nu kommer kylan.. igår morse var det -3 och morse -2. Hemma på byn hade dom -11!!

Usch, nästa vecka har jag en annan grej att oroa mig för! Ska till hudmottagningen och ta bort ett födelsemärke på skuldran. Har tagit bort ett märke där förut, och nu har det kommit ett nytt märke i ärret!! Fasiken, måste ladda upp med bedövningskräm..:(

Näe, trevlig helg på er!

Standardminen nu för tiden! Frågar man om man får se kusen, så ser det ut så här..:) Han visade den för sköterskan igår oxå, sen skyndade han sig att vinka åt henne..




Leker med pappa på golvet. Eller förresten.. det kanske är i onsdags kortet är taget, då sover säkert Steffe här på golvet! *s*



Taget nån gång mellan 01 och 03 i natt!





Kommentarer
Postat av: Frida

Stackars liten! Inte kul med koppor men skönt att ha det avklarat redan nu om man ska se det positivt.

Kusinerna hälsar att han ska krya på sig så vi kan träffas och busa snart :-)

2010-10-22 @ 11:26:47
URL: http://linluggen.blogspot.com/
Postat av: mamma o mormor

Men lilla gubben då ,full av prickar och så har dom smörjt in aå han är alldeles vit om lilla kinden. Näääää nu är det dags för mormor att rycka ut !!!Kram

2010-10-22 @ 17:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0