Fredagsmys!

Ikväll ska jag och lillebror ha fredagsmys.. Steffe ska iväg med jobbet, är väl hemma till 19 issja (issja=gissar jag). Apropå förklaring av ord..blir lite sånt när man bor hänne nere.. förra helgen när grannen Stefan tog en kaffe med oss kom vi in på ordet "bresa", av någon anledning. *s*. Han visste inte vad det var! :) "Bresa mä bena"

Kollar på nätet efter inspiration till dopet.. ramlade in på en blogg där tjejen utbildade sig till konditor, och därifrån gjorde jag dom här kakorna.. chokladbollssmet som är tillplattad, doppad i blockchoklad och ovanpå är det rice crispies doppad i blockchoklad. Mina blev dock inte så fina!



Gofisen i vagnen..



Var och tittade på lägenhet med brorsan i onsdags, riff raff säger jag bara.. så nu har han bestämt sig för en jättemysig lägenhet på Klockartorpet, med stooor balkong! På vägen dit blev det lite tittut..



Igår blev det både gröt och lunch ute.. mysigt sa!







Olle sover i bara blöjan nu om nätterna när det är så varmt, han har ärvt sin far även där.. vaaarm kille!



Nu sover plutten en vända, jag ska slita mig från datan och Lasse Berghagen på Spotify, och gå upp och klä på mig och bädda sängen..


********************************************************************************

Hittade en hoppgunga på blocket idag, 100:-. Men mamma va ska jag göra?



Kommentarer
Postat av: mormor

Men lilla plutten sååå "utfläkt" man kan vara då.

apropå dopet så funera inte sååå mycket det löser sig Alltid med Någott !! ; )

2010-05-21 @ 11:20:52
Postat av: mormor

Näääää men lilla gubben förstår ju inte vad han ska göra

2010-05-21 @ 21:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0