Dermo vad?

Jag har fått en diagnos... dermografism, kallas även för skrivhud.

Efter att jag fick Olle har det kliat på min kropp. Jag har nästan blivit tokig! När det inte kliar syns INGENTING på kroppen, men när det kliar så är det stora rivmärken som är upphöjda.

Var till doktorn i fredags, hon var AT-läkare och jättegullig. "Öööh.. jag måste hämta en annan doktor som får titta på det här" sa hon när hon såg min rygg.
Den andra doktorn kom och sa direkt att det var dermografism. Det har tydligen brytit ut sen jag fick Olle. Och har troligtvis orsakats av spänningar och hormoner i kroppen. Fick iaf tabletter utskrivna så vi får hoppas dom hjälper.

I torsdags kväll kom mamma och pappa ner hit. Sugen på Olle-mys..:) Vi har varit på stan 2 dagar och fikat och strosat. Kollade på lite bandy/hockey på stan i lördags. VSK och VIK spelade lite bandy och hockey på isen som dom spolat upp vid Stadshotellet.

På fredag kväll sitter vi och tittar på tv allihopa, när det ringer på dörren. Jag går och öppnar... och där står Lars och Stina! :)) Big surprise! Så på lördagen var vi på stan med Stina.. hon skulle så klart till New Yorker och handla upp sitt presentkort.

Nu har vi nyss kommit hem från en timmes promenad jag och Steffe, och Olle förstås..:) Kanonväder idag, -7, ingen blåst och solen skiiiiner..:)

Fick förresten ett jättefint halsband av Steffe i fredags. En "kollega" till honom som gör såna halsband själv. På mitt halsband står det "Olle" och "Stefan". Har tittat på ett sånt förut, och jag läser Linda Rosings blogg dagligen och hon hade fått ett jättefint sånt halsband! Tjejen som gjorde det tog 300:- plus 12:- i frakt. Det här var liite billigare om jag säger så..:)

Nu ska jag röja lite, och förhoppningsvis blir vi av med våran schäslong idag. Kommer en tjej från Sura som ska kolla på den. Och ja.. vi blev av med schäslongen! Jippie!

Halsbandet



Olle sover efter promenaden



I diskussion med pappa igen..



Kaffe- och matpaus på stan hos Systrarna Ericsson


Mys med mormor






Kommentarer
Postat av: mormor

Go´fisen våran

Alltid så glad ,flinar för det mesta,han sover och bara slår upp ögonen och FLINAR ,man kan ju inte annat än att ta upp honom Direkt då,och det tror jag att han börjar känna till nu att ett leende betyder såååå mycket för en mormor och en mor o far.

jag blir alltid så lycklig när jag får vara hos er,se lyckan som finns där och den lilla goa Olle bli så omhändertagen ,så ompysslad och älskad.

Sen kan jag åka hem till byn o jobba ett tag igen ,vara i vardagen för att sen känna deppigheten krypa på igen och Då vet Jan vad det är som gäller, "du behöver ner till Anna ett tag du nu " säger han . Kram på er alla på Alla Hjärtans Dag från mormor o morfar Krama Olle lääääänge

2010-02-14 @ 12:40:54
Postat av: Malin

uuuh va jobbigt det lät med klådan!!!! hoppas medicinen hjälper!

sååå SÖÖÖT han är lilla Olle!!!

kraaam

ps: skitfint halsband! vill oxå ha sånt sen när 2an kommer .. :D ds

2010-02-14 @ 20:05:55
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Nean

Dermo-nånting lät jobbigt! Hoppas tabletterna hjälper.

Halsbandet var iaf jättefint -dina killar =)

Och Olle är naturligtvis lika söt som vanligt =)

Kram

2010-02-15 @ 15:37:44
Postat av: Malin

taaack!!!

visst är det så.. synd att man inte kan få välja... vilka som ska vara päron till ens älskade!:P HAHA..

kraaam!

2010-02-15 @ 17:37:55
URL: http://grodan09.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0