Är hösten här nu?

Är det så? Det blåser och regnar och fy...

Steffe har börjar plocka undan våra utemöbler, och det är dax snart för att höstplantera i krukan...
Lite mysigt men samtidigt så känns det inte som att det varit någon riktig sommar!

Själv är jag inne idag och grejar. Dammsuger och tvättar. Ska bli skönt å lägga sig i nytvättade sängkläder ikväll!

I tisdags var det meningen att vi skulle åka och storhandla jag och Steffe. När jag sen hämtar han på jobbet så ställer han en såå dum frånga... "ska vi åka på Ikea istället och handla lite till bebisen?"
Ja men va tror han! Skit i maten! Klart vi ska åka å handla bebisgrejer!

Så vi köpte spjälsängen, som bara är för fin! Och sen blev det en byrå oxå. Prisvärt och bra, sängen gick på 895:- och byrån 549:-. Nöjd och glad är jag! Som Steffe brukar säga... är frugan nöjd är jag nöjd..:)

Byrån då...



Och sängen...



Steffe hittade en given sak till bebisen.. 39:- från Ikea.


Kommentarer
Postat av: Malin

Va fint!

Jag tänkte köpa en ofärgad och måla/spraya den svart - eftersom vi har svarta sovrumsmöbler. Undra om det går...?? Borde ju funka och bli bra.

Hörs!

Malin

2009-09-05 @ 15:26:18
Postat av: Anna

Ja men det borde ju funka utmärkt tycker jag!

2009-09-05 @ 16:03:20
Postat av: Malin

åååh den där byrån har jag oxå dregglat över!! den e såååå fin! fast jag vet inte om jag ska ha den mindre varianten lr den där lite större.. är ju ingen större prisskillnad direkt..

Spjälsängen ser också jättefin ut! Myyyys!

Klappa magen från mig!

kraaaam

2009-09-05 @ 16:05:29
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Tant Nean

Jättefin säng! Tänk va lite krusiduller på gaveln kan göra stor skillnad -snyggt!! Frågan nu är väl bara vad det blir för färg på väggarna runt omkring...för tro mig, man väljer neutralt från början, men ganska så snart vill man göra pojk- eller flick-rum. Blått eller rosa, rosa eller blått?! ;)

2009-09-05 @ 18:25:39
Postat av: Mamma här

Gud va fint ni köpt till lillan /-en,undrar om den blir bortskämd för det SKA den bli såååå efterlängtad och jobbig att "göra" eller få till då : ))Tänk så gulligt det ska bli när det ligger en där i sängen sen du (dom korta stunder det blir ).Mormor kommer bara att bära å bära å bära heeeela dagarna ,Klämmen på dä !

2009-09-05 @ 19:35:36
Postat av: Frida

Åh mysigt! Det är speciellt när sängen står bäddad och klar :-)

Vi har lika såjälsäng vi med fast den tidigare modellen, har varit kanonbra! Det går dessutom utmärkt att såga av några spjälor när den vill ta sig ut själv längre fram ;-)

2009-09-06 @ 19:42:48
Postat av: anna-lena

Super fina möbler. Nu är det bara kotten som fattas. Mor din tror hon ska gå o bära knodden men de ska Isak o jag göra. Isak kommer också köra den fina vagnen så hälsa mor din att hon får flytta hit om hon ska ha någon chans.kram LÄNGTAR

2009-09-06 @ 20:06:31
Postat av: Anna

Frida: Den här sängen är så fiffig så man kan ta bort en långsida när bebisen är så pass stor att h*n kan ta sig ur själv.. smidigt så!



A-L: Ja men visst.. mamma tror hon ska ha en chans å få bära hon...s

2009-09-06 @ 22:01:23
Postat av: Mamma här

Men nu vet jag inte vad det är på G, börjar prata skit om Mormor här va ?? Klart att Mormor ska ha förtur, men jag kan ta Isak med oxå så klart det klarar vi fint. Jag Isak och lill`n ska ut på promenad vi

/Klämmen på dä

2009-09-07 @ 21:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0