Pausknapp

Någon har tryckt på pausknappen i vårt liv. Vi gör inget mer än att vänta.. vi väntar på lillens ankomst!
Dagarna går iaf snabbt! Folk frågar om det inte blir äligt å bara gå hemma och vänta, men det gör det inte!
Jag fyller dagarna med att vila och ta det lugnt, baka, laga mat och fika! Har väl aldrig fikat så mycket som jag gjort dom här veckorna!

Var på tjejmiddag förra veckan, och nu har jag en ny bok igen. Den här har jag dock inte "hunnit" öppna än, men den verkar spännande! "En flicka som heter Alice" heter den. Blev så paff för tiden bara flög iväg där, halv tolv var jag hemma! Fick en hjälm-mössa från värdinnan Carola oxå, en blå-vit randig från Polarn & Pyret. Så söt!

Idag var jag in till grannen Sara på fika. Kladdkaka med grädde minsann.. smäll i den gravida vettja! Men gott var det! Dom har en dotter som är 9 månader, så våra bebisar kommer gå i skola tillsammans!

10 dagar kvar idag förresten! Och grattis till Anneli och Johan från FG som fick sin efterlängtade dotter i söndags, 2 veckor över tiden!

I fredags var vi på ett UL för att se om lillen var fixerad. Det var han..:) Vår BM var osäker om det var huvudet hon kände sist jag var där, för det var lika hårt uppe vid revbenen på mig, han har alltså ett stone-as... haha, likt far sin! På UL:et uppskattades lillens vikt till ca 3600 g. Så det kommer ut en rund en liten en. Precis som det ska vara! Så låt mig nu få åka iväg och trycka ut han! Längtas ju!!

Ikväll är det bandy förresten, Edsbyn - VSK. Spännande! Hade jag varit där så hade jag garanterat fått åka till förlossningen! Få se om det funkar lika bra vid text-tv!

 Å tänk, nästa helg är det första advent! Hur mysigt ska inte det bli!

Slänger iväg ett stoooort lycka till oxå, till Patrik och Camilla som ska iväg till storstan i morgon och titta på sin lilla bebis. Spännande å se vad det blir för något! Jag tror nog en tjej jag.. men dom gör väl som alla andra här på gatan, fyller på kill-kvoten.. :)


En liten jämförelse mellan v. 22 och v. 39



                     


Kommentarer
Postat av: Malin

ååååh va FIN magen är!!!!:)

måste dock säga att 3600gr är ju ingen rund bebis? beroende på hur lång han e förståss.. du är ju inte precis kort Anna!:)

som jag skrev på fb.. Elias var 55-56cm lång och vägde 4115gr.. och man såg alla revben osv.. jättesmal var han! och är ff till min stora förtret.. för bebisar SKA ju vara goa och knubbiga!:)))

hur känns det nu då? nervöst? snaaaaart är han hos er!!!:))))

kraaaamar

2009-11-18 @ 22:34:11
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: T.N

Men nu får det väl vara nog va! Du "grodan09" som bara klankar ner och har dig på varenda inlägg som Emmis skriver. Är det inte det ena så är det det andra. Håll dig undan ett tag och låt Emmis blogg vara fri från dina åsikter en stund!

2009-11-19 @ 10:52:36
Postat av: anonym

Måste nog hålla med T.N ...har oxå reagerat på att det Alltid kritiseras det hon skriver!

2009-11-19 @ 10:56:23
Postat av: Anonym

Men lilla gumman då ...snaaart är han ute lill*n våran, du är sååå fin på alla kort. Och vi längtar vi med ska du veta blir inte så mycke gjort här heller, vi bara planerar och planerar. Men det kommer att bli så bra bara du "tryckt ut" som du skrev Kram på dä !!!!

2009-11-19 @ 12:21:58
Postat av: Camilla

Å tänk så rätt du hade! Om kill-kvoten, alltså:)

2009-11-19 @ 18:41:00
Postat av: Frida

Hehe "Pausknapp" är rätta ordet! Man bara väntar och väntar och vågar knappt knalla till affären utan BB-väskan. Ni får prova färdknäppen och färsk ananas för att locka ut honom ;-)

2009-11-19 @ 20:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0