Någon?

Någon som vill ha vår apa? Apan heter Gudrun och är 7 år. Hon är egentligen en katt men går mer passande under benämningen apa...

Hon kan reta gallfeber på mig och tar så mycket energi den håriga saken. Hon väckte mig i morse, efter en natt med liite sömn, genom att krafsa som fasiken på nedervåningen. Till slut blev jag tvungen att gå ner och titta va f-n hon höll på med, då hade hon spytt på golvet såklart! Åh, älskade katt! Eller inte då! Så nu är jag uppe, trött och irriterad på fanskapet.

Men bara för att jag sågar katten nu så vill jag inte ha några kommentarer om hur svårt det kan komma att bli när bebisen kommer, att vi måste passa så hon inte hoppar upp i hans säng mm.. vi är mycket väl medvetna om det, och har hört det huuuur många gånger som helst! Speciellt från släkt..... säger inget mer!

Fortsätter det såhär när bebisen kommer så ryker hon. Då ska jag fanimej börja smygöppna dörrarna till den stora världen så är hon snart en utekatt...

För övrigt så är det BF i morgon..:) Jippie! 280 dagars graviditet har gått! Sen återstår ju att se hur många dagar över tiden det blir, men det finns en ände nu iaf! Snart får vi träffa honom! Eller vad säger du mamma?! :)

Ska ta mig ut till Hälla idag med mina svullna fötter, gud så skönt! Ska köpa värmeljus på Ikea, och handla lite på Maxi, sen måste jag till Apoteket oxå. Sen är det helg!

Så trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Malin

kände exakt samma med våra under grav med Elias och det är samma sak nu!

bara det att en av dem hugger en gärna när man minst anar.. så de är utekatter alla tre nu.

enda du kan göra för att hon INTE ska hoppa upp i sängen,vagnen osv är att stänga sovrumsdörrarna o ha vagnen där hon inte får vara!:(

tyvärr..



jag gillar inte katthåren som blir ÖVERALLT, känns skitäckligt, särskilt i vår o Elias säng, de ggr de brutit sig in i vårt sovrum o så¨klart lagt sig i hans säng.. sånt driver mig till vansinne ;)



såå.. jag FÖRSTÅR hur du känner!!!!!

kraaaaaam o hoppas han vill ut snart!

2009-11-27 @ 11:01:19
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Nean

Våra kissar har legat i Frejas säng EN gång...och då fick de veta att de levde. Det går att lära även en katt. Men visst vore det skönt att raka av dem allt hår som är överallt ;)

Anyway, hoppas att du får en trevlig helg och att den spenderas på BB. Håller tummarna för det jag!! Messa när han är här bara! LYCKA TILL och KRAAAAM!!

2009-11-27 @ 11:10:50
Postat av: Malin E

Ha ha - jag skrattar gott när jag läser :-) Men fattar att det ju inte är kul alls egentligen. Är verkligen inte avundsjuk...vi hade en katt på förra stället vi bodde men han bet oss så och anfallde att jag satte ut han på Blocket :-) Han var verkligen superfin, en orange hårboll som var blandning av Perser och Norsk Skogskatt. Men vad hjälper det att han är fin när han inte va snäll...så han rök! Hoppas han trivs hos den familjen han kom till, de hade möjlighet att han han mer ute och jag tror det var det som saknades.



Shoppa på nu på Hälla!!

KRAM

2009-11-27 @ 14:32:23
Postat av: anna-lena

Gudrun är välkommen hit. Jag tror Elvis vill gosa lite eller sa en smakbit. kram kram

2009-11-27 @ 18:45:01
Postat av: Frida

Barn och katt kan fungera finfint ihop, kolla bara på Doris. Har aldrig varit minsta problem och hon går aldrig upp i vagn eller barnsäng fast dörrarna är öppna. Gudrun blir säkert glad nu när hon får sällskap av en lillebror som också kommer spy på golvet och tugga på grejer ;-)

2009-11-27 @ 20:09:12
Postat av: Anonym

Gud vad spännande...snart är bebisen här....ännu en "unge" på gatan...

2009-11-27 @ 21:09:36
Postat av: jessica

Det var jag som skrev det förra....

2009-11-27 @ 21:10:46
URL: http://jessonbloggar.blogspot.com/
Postat av: Malin

Åh vad jag längtar efter ditt nästa blogg inlägg nu!! :D Hoppas på nån bild på underverket också förstås! Stort grattis till sonen!

2009-11-30 @ 10:39:10
URL: http://malinwikstrom.blogspot.com
Postat av: Maj-Britt

GRATTIS! Fick ett MMS från Marie så jag har sett underverket. Ha det så gott o njuuuut!

2009-11-30 @ 14:11:39
Postat av: Malin

Grattis!!!! Såg ¨på FB!:))) Ser framemot att få se bilder på erat lilla MIRAKEL!:)

Kraaaaamar

2009-11-30 @ 15:57:04
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Systeryster

Grattis Mamma Anna & pappa Steffe :)

Gofisen är så go så goo.. Mosters lilla fis med andra ord :)

2009-11-30 @ 17:38:09
URL: http://Emlize.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0