Måste bara dela med mig..

Gjorde den här kakan nyss... och måsta ju provsmaka! Den är sååå god! Och den gick så snabbt att göra!

Så här har ni något att slänga ihop till kvällen!

Det står att den ska in i kylen och kallna.. det hann inte min.. *s*

Vit chokladpaj


Det här är en supergod paj som liknar kladdkaka.
1oo gram smör
1oo gram vit choklad
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 ½ dl vetemjöl

Sätt ugnen på 200°.
Smörj en form 24 cm i diameter, ströa med kokos.
Smält smöret, ta bort från värmen, bryt ner chokladen och rör tills det smälter.
Blanda resten av ingredienserna i en skål och rör sedan snabbt ihop det med chokladsmöret till en jämn smet.
Grädda mitt i ugnen i ca 12-15 minuter.
Låt den kallna, helst i kylskåp några timmar.
Pudra över florsocker.

Servera med grädde och bär som du tycker om

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Vi var förresten på bio igår, Män som hatar kvinnor. Och den var riktigt bra!
Kul med något svenskt bra! Jag har inte läst böckerna, så jag hade ingen aning om vad den handlade om.
Stefan har läst alla böcker och tyckte oxå att den var bra.

Jag var dock lite trött så jag nickade nog till sådär en 30 min in i filmen, men sen var jag med igen.. :) Det är så typiskt när det är fredag och man vet att man har helg!

Nu ska jag ladda för bandy! Sirius - Edsbyn! Heja byyyn!!!

Mamma, längter efter däg nu ja!! Å dig pappa såklart.. :) Ses snart! Puss puss


Kommentarer
Postat av: Mamma här

2009-03-07 @ 19:02:58
Postat av: Igen

Hej du!!

jag hann inte vara med och skriva, jag är för snabb och skickar iväg innan jag börjat.

Ser att du längtar efter oss Det gör vi oxå ska du veta Alltså längtar efter er och lite liv och rörelse här hemma,Det är så tyst och lugnt här hemma sa oj oj oj.Ingen Stina ingen Lars( jo ibland dyker han upp som gubben i lådan förståss)och ingen Anna heller.

Hohooooo vart är ni alla mina barn???

Så många kan väl inte bara försvinna ?

Nu Ska mamma titta lite på TV och längta efter pappa då tills han kommer hem från Uppsala, HEJA

BYYYN



Kram på dä Vi ses snart Bumman

2009-03-07 @ 19:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0