Nere på 2-siffrigt!

Du är på dag 183 av 280. (65,4%).
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 0 fulla dagar (v26+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 28 nov 2009
Du har 97 dagar kvar till beräknad förlossning

Tiden bara springer iväg, och bebisen växer! Det är så mysigt och ligga ner och se hur den bufflar runt..:) Jag som nästan aldrig trodde att jag skulle få vara med om en sån sak, och nu är jag mitt uppe i det hela! Handlar bebiskläder, beställer vagn och tittar runt på skötbord mm.. det är lycka det!

Igår var vi till Rytterne för lite grillning hos Steffes farbror, han är go han! Vi hämtade upp svärfar med fru och dotter och åkte ut. Tur med vädret hade vi oxå, ösregnade på morgonen och på kvällen var det kanon!

Det här blir en rolig vecka, längtar som bara den tills helgen oxå! ... kalas för Steffest syster som blir 16 på måndag, fika besök av A-L (ev tisdag), besikta bilen för första gången på torsdag, och på fredag kommer mamma och Stina ner. Vilket betyder att vi får heeela lördagen på oss, SJÄLVA, att shoppa... Steffe brukar aldrig vilja följa med, och pappa och Lars kommer lördag em/kväll för Lars skulle köra cross först på lördagen. :)
Sen är det dax för det stora hoppet för pappa på söndagen..:)

Var förresten hos min barnmorska för första gången efter ultraljudet. Hon mätte magen och vi fick lyssna på hjärtljuden.
SF-måttet (säger mig ingenting) låg på 24, och hjärtljuden låg på 152. :)

Vi har förresten planer på att sätta en fondvägg i hallen.. tittar runt på Boråstapeters hemsida... Det är typ 3 våder som ska upp bara, så vi kan gå helt bananas! Här är några förslag:





Hm... fundersam?



Steffest lillasyster Sara..



Steffes pappa och styvmor



Här ska Sara knäppa kort på oss, och jag ger Steffe ordningsregler att han ska se "normal" ut... ja men då knäpper vi såklart, så det blev mig det blev fel på! :)



Å som han försöker... syns va?



Steffes båda farbröder. Ove (grillmästarn) är såå go! Sen den andra... va heter han nu då?! Måste ropa på Steffe... Ingvar var det, han tycker om bandy..:)


Näe nu blir det frukost!


Kommentarer
Postat av: Mamma här

Tycker nog tredje tapeten var snyggast ja,så naturlig och vacker. /kram på dä !

2009-08-23 @ 09:22:35
Postat av: Anna

Rolig du mor...

2009-08-23 @ 09:35:21
Postat av: Malin

sf måttet är symfusfundus måttet.. dvs från blygdbenet till livmoderns övre kant..;)

fiiiiin mage du har!! och va kul att få SHOPPA!!!

kraaaam

2009-08-23 @ 10:46:34
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: anna-lena

Jag röstar på första den andra var lite rörig.

2009-08-23 @ 19:10:47
Postat av: jessica

helt klart den första...den gillade jag jättemycket...

2009-08-23 @ 19:14:57
URL: http://jessonbloggar.blogspot.com
Postat av: Frida

Den första var riktigt snygg, passar bra på en liten vägg. Så kan man ju ha vilka färger som helst till den :-)

2009-08-23 @ 20:55:26
Postat av: Malin

WOW, den där randiga tapeten var ju skitsnygg! Go for it!!

//Grannen i 5an :-)

2009-08-24 @ 09:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0