Helgen i byn!

Så är Olle döpt då! Olle Jan Stefan heter han..:) Jag, Stina och Olle åkte upp till Byn i torsdags. (efter mitt möte:)
Så på fredagen började vi med att ha en date med prästen Åsa. Hon kom hem till mamma och pappa så satt vi där och fikade och gick igenom dopet. Efter det åkte vi till Bollnäs och handlade inför allt som skulle göras. På fredag kväll gjorde jag alla smörgåstårtor, lördag morgon gjordes alla prinsesstårtor. Hade lite problem med marsipanen bara..:) Tänkte att vi skulle spara lite pengar så vi köpte outkavlad marsipan. Vilket var ett helvete! Vi fick inte ut den nånting knappt! Frågade om inte pappa ville gå ner till tvättstugan och mangla skiten, men han vägrade! *s*. Så han åkte och köpte 2 färdiga marsipanlock på Ica (vilket var allt dom hade) sen åkte han till Bagar`n och köpte 3 st marsipanlock av honom, vilket var billigare än dom 2 på Ica!

Dopet sen gick bra. Höll mig från att grina, ända tills Stefan läste dikten som han fått av en jobbarkompis. Då var det nog inte många som kunde hålla tårarna tillbaka..

HJÄRTATS ALLRA KÄRASTE BARN
Av: Harriet Löwenhjälm (1887-1918)

Är det du, är det du,
allra käraste barn,
som har kommit till sist ändå.
Om du kunde begripa,
vad jag längtat,
men det kan du visst aldrig förstå.

Tänk att du skulle komma till sist
det vågar jag väl knappast tro,
fast det var då min enda beständiga dröm,
som aldrig kom till ro.

Kom och sätt dig hos mig, lilla barn.
Får jag krama dig sakta ett slag?
Jag vill känna, att du är mig nära,
jag vill höra dina andetag.

Tänk, vad allting konstigt och krångligt
med ens blivit lätt att förstå.
Hjärtans allra käraste barn, så väl att du kom ändå

Alla som känner oss vet ju vad vi gått igenom, och den här dikten stämde som perfekt in på vår längtan efter lilla Olle!

Efter dopet, som var i Voxna Kyrka, där både jag, Lars och Stina är döpta, så åkte vi vidare till S:t Olofs för fika. Olle vägrade äta couscous med kyckling och tomatsalsa, spottade ut och grinade illa, så han åt gröt. Medans vi andra mumsade (?) på det som jag gjort! Några små incidenter gjorde oss lite arga, men för övrigt flöt allt på som vi önskat!

I söndags kväll åkte Stefan och Lars hem tillbaka till Västerås, jag och Olle bestämde oss för att stanna 2 nätter till. Så på söndagen åkte jag och mamma till Bollnäs på vårmarknad, vilket var döden! Så dött och tråkigt! I måndags hade vi picknick i Öjeparken, jag, mamma, Stina och Olle. Såå mysigt! Fint väder hade vi oxå!

Näe, nu ska jag gå och ta upp Olle, hör att han vaknat nu. Har förresten tänder på G, så nu är han lite förkyld, sover lite dåligare på nätterna samt att han bajsar hur mycket som helst!

Avslutar med lite bilder!

Tack till alla som var med på Olles dopdag! Även till Er som inte kunde komma men var där ändå på nå vis! :)

Undrar vad han ser där i kyrktaket ja..





I knä på gudmor Stina









Picknick i Öjeparken





Olle och prästen Åsa







När vi kom hem igår, jag och Olle, blev det pusskalas! Pappa hade längtat sååå efter oss, speciellt efter Olle då! Extra glad blev han när han såg vad Olle hade på sig. :) En Manchester United body som jag vunnit på Tradera! Jättefin!



Olle och jag kom nyss in från ett litet besök hos Lindqvists. Köpte en ny blomma till köksbordet


Kommentarer
Postat av: mormor

Hej

Ja nog kan man reagera alltid på vissa saker,men det skiter Vi i nu. Nu är Olle "dopad " och allt blev sååå bra det kunde bli.Många vänner och kompisar som ställde upp trots att dom hade en bit att åka . Men det visar ju en hel del ! Dom kan slita sig från alla sysslor som väntar hemma mm och åka bort en stund och närvara vid dopet men men...........



Tänk ocken stolt mormor det är som håller i Olle på alla kort du Anna !! Kram

2010-06-02 @ 16:46:03
Postat av: Malin

va härligt ni verkar ha haft det däruppe!:D

kan rekommendera dig att lyssna på Shirley Clamp med låten "Det är du".. hade den på Elias dop.. jag grät som en stucken gris hela dopet och när låtarna sjungs!! (hade älskade barn av Jessica Nilsson oxå)...

kraams!:)

2010-06-02 @ 18:30:25
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: linda

Hej Anna! Hade inte en tanke på att det var dopet ni varit iväg på, trodde att du bara varit på hemvisit. Vad skönt att allt gick bra. Vilken vacker dikt! Förstår att inte många ögon höll sig torra, det gjorde inte mina heller nu. Kram på dig/grannen

2010-06-03 @ 23:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0