BM

Nyss hemkommen från barnmorskan..

Mätte magen, SF-måttet låg nu på 32, har totalt gått upp 11 kg. Hon säger att allt är jättebra och att jag följer kurvan jättefint! Skönt att höra!

Nästa gång jag ska dit ska jag få möjlighet att vaccinera mig.. om jag vill! Har ingen aning om hur jag ska göra!

Vore kul å höra hur ni där ute funderar!

Hon kände oxå hur bebisen ligger. Och det är huvudet neråt..:) Men den var lite envis tyckte hon för hon fick trycka på magen som f-n. Inte skönt!

Och *peppar, peppar*, jag har klarat mig från den där glukosbelastningen som man hör att gravida får göra hos sin barnmorska.. det ska tydligen vara skitäckligt! Men det kanske har att göra med att mina värden har varit kanon hela graviditeten!

Har förberett middagen oxå, det blir falukorv i ugn med potatismos. Väntar bara på att gubben ska komma hem nu!

Ha en skön kväll!

Förresten.. tapetserade om i hallen idag, och jag är supernöjd! Nu ska vi bara klura på hur vi ska möblera där...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk va skönt att allt är bra,och lilla vännen är snart beredd att se dagens ljus.Aaaaa hur ska jag hinna klart allt innan det är dags ,har ju så mycket kvar att dona med ja !Men det ordnar sig nog det med skulle jag tro ,vi tar en dag i sänder och ser vad som händer .Puss o Kram /Mamma

2009-10-07 @ 18:05:56
Postat av: Nean

Falukorv i ugn med rotmos blev det här =)

Vaccinera mig skulle jag inte göra om jag var gravid. Har hört för mycket konstigt om att det inte är testat och att det är massa kvicksilver i som kan ge hjärnskador hos barnet. Men man hör ju så mycket så lita inte på att det är sant för att jag säger det. Jag skulle dock inte ta risken. Fast det är nog mindre risk (om någon alls) för dig som ändå är så långt gången. Fast det är klart...det är ju inte kul att bli jättesjuk heller. Välj, men välj det rätta. Hoppas jag inte skrämdes...

Fika nästa vecka?! Kram

2009-10-07 @ 18:33:22
Postat av: Malin

Va fint det blev!! SÅ du fick ner hatthyllan...eller ni kanske fixade det när maken kom hem?



Idag har vi varit och köpt spjälsäng, hittade en på Blocket - kul!



Vaccin ja....min BM tyckte det va självklart....jag är ju osäker. Men jag tror lite tvärtemot hon som skriver ovan - det är ju i slutet det är farligt för oss, då är lungorna så hårt belastade som det är och slås lätt ut av en bacill... För mig lutar det nog åt att jag tar sprutan. Bebisen är ju inte i nåt utvecklingsstadium då längre, utan ska bara växa på sej. Martin tycker inte det är nåt att diskutera. Dessutom säger de ju att det kommer en våg igen efter årsskiftet och då vill jag inte bli sjuk. Tänker lite på mina andra barn oxå....tänk OM jag skulle strunta i vaccinet och insjukna och stryka med - då skulle vi ångra att jag ej tog en liten spruta. Lite väl långt att tänka, men det är ju ett cenario :-(



Inte lätt...hua. Vi får väl fortsätta prata om ämnet i morgon kväll och slå våra kloka ihop!!

//Malin

2009-10-07 @ 19:15:56
Postat av: Malin

jag fick göra glukosbelastningen trots att mina sockervärden var felfria!..

den var inte skitäcklig.. tänk dig att du dricker sockervatten.. ;) däremot var jag jävligt hungrig och törstig!:P fick inte varken dricka eller äta efter 21.30 på kvällen..var hos bm 08 och var klar 10..är väldigt bra att göra den ändå..



oh va gott med potatismos! vi råkade käka pizza idag.. ångrar ;)

kraaam o klappa magen!

2009-10-07 @ 19:48:41
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Nean

Vill bara förtydliga mig, menade att det kanske inte är så stor risk att TA sprutan eftersom barnet inte är i det allra viktigaste utvecklingsstadiet med hjärnan så här sent. Men jag håller med om att det ju är en risk om man skulle bli sjuk. Så jag tror vi menade samma sak...typ =)

2009-10-08 @ 20:06:20
Postat av: malinW

Enligt min bm så ska det inte finnas några risker med att vaccinera sig, utan det är ju utprövat för gravida också, och man får en annan sorts dos än andra, som är anpassad för just gravida.

Min bm sa också att dom hade slutat med den där glukosbelastningen nu och tar några extra blodprov istället..fast det kanske bara är i byn det, jag vet inte.. :) Men var glad att du slipper allafall, det är skitäckligt! :)

2009-10-14 @ 12:46:51
URL: http://www.malinwikstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0