Borta!

Nu har mormor och morfar åkt hem igen! Men dom kommer snart tillbaka..:)  Steffe blir ju gammal gubbe den 14/9, så då kommer mamma och pappa ner hit och ska fira gammeln. Haha..

Jag och Steffe har fått sovmorgon (ända tills vi vaknade vid 07-tiden, iaf 2 timmar längre sovtid än om vardagarna)
Jag, Olle och mormor har varit på stan och idag var vi till Hälla.
Tänk, Olle har börjat med nånting skumt när han ska äta mat.
Igår när vi fikade på stan så fick både jag och mamma en citronskiva på vår smörgås, Olle har smakat citron förr och tyckte om det! Då skulle Olle äta mat. Det var jättetruligt och krångligt att få i han maten så jag fick alltså muta med citron emellanåt för att han skulle äta. Han åt upp hela matburken!
Samma visa idag när vi fikade räkmacka och kaffe på Ikea, och Olle skulle äta mat. Första tuggorna spottade han ut, så jag fick ge citron emellan och då åkte hela matburken i! Skumt barn va? Citron som är sanne surt!

Näe, nu blir det söndagsmys innan vi ska sova!

Sneglar på mormor som är rätt så slög...



Som sagt, han reser sig mot allt nu



Skulle bums resa sig under matstolen, fast han inte får plats! *s*



Hej då mormor och morfar! En blöt puss på dörrfönstret..:)



Kommentarer
Postat av: mormor o mamma

Men snälla du vilken blick han ger mormor....Undrar va hon gör för tok där ja för det läre ju vara nåt på G.

Lill plutten ,du ska inte tro jag fick bara en blöt puss Anna ,jag har fått sååå många så oj oj, fått mysa med killen bredvid mig på morgonen oxå. Det har varit så mysigt i helgen synd bara att inte Anna kunde vara hemma och vila men se hon skulle vara med mormor o Olle ute hon.

Du måste bli pigg nu gumman om du ska orka jobba ; )

Tänk va mysigt det var på Lördag morgon när jag och plutten gick ner till Coop kl åtta på morgonen och köpte VLT, vi njöt som bara den båda två . Kram på er

2010-09-05 @ 20:16:39
Postat av: Malin

kanske dags att prova att låta honom äta själv?

hade ju stora problem med Elias.. men han satt o gallskrek vid 6mån ålder... tills jag fick tipset vid 6½-7mån att han skulle få plockmat.. han blev jättenöjd o vikten gick upp myyyycket bättre än på länge :)))

hihi va söt han e!



är hans hår blont? eller ser jag i syne om jag ser att det är liiite rödblont? (kan ju va bilderna-kameran som gör det oxå).. :))

2010-09-05 @ 22:03:35
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Frida

Måste vara släktdrag för Aggro är också tokig i citron, kan äta flera skivor fast ögonen står i kors. Tänkte föreslå som Grodan att Olle får lite mat att plocka med samtidigt som du matar. Klaris vägrade äta men det gick över direkt som hon fick börja prova själv, hon var runt 8-9 mån då.

2010-09-07 @ 09:34:31
URL: http://linluggen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0