Bedrövliga Media Markt

Det hela började med att jag köpte mig en ny mobil i somras. Hann inte ens ha den en månad förräns den började krångla! Ljudet försvann och den blev seg.

Så jag lämnade in den på Media och det skulle ta 2-3 veckor sen skulle den vara klar.

Nu har jag fått besked att den är vätskeskadad!!!!! Och att dom inte gör någonting åt den! Min mobil har alltså blivit vätskeskadad under dom  3,5 veckorna som jag hann ha den, utan min vetskap!
Det är ju rätt otroligt att den kan få en vattenskada och jag inte märker att jag har haft den i närheten av någon vätska alls! Så nu är jag alltså en mobil fattigare, och pengarna ska vi ju inte prata om, för den var inte billig!

Jävla skitmedia!




Måste nog baka lite i helgen oxå, Steffe fyller år på måndag så det kommer lite släkt på söndag em. Men va sjutton ska man baka? Tar gärna emot smarriga recept...:) 

Nu är det förresten "bara" 78 dagar kvar till BF! Tiden går sååå fort! Och det är sååå mysigt! ;) Började på föräldrargrupp förra veckan. Vi är bara 3 par i den gruppen, jättegulligt och trevligt folk! Och dom var i både min och Steffes ålder! Men något som jag verkligen blev positivt överraskad till, det var att dom hade en pappa-grupp oxå, så killarna fick gå iväg med en karl och prata medans vi tjejer satt och pratade med barnmorskan. Karln ska vara med en gång till, sen ska killarna vara med oss tjejer på övriga träffar.
Första träffen pratade vi om förlossningar... Då kände jag nästan att jag skulle börja grina.. ska vi alltså få vara med om det? Det gick helt plötsligt upp för mig att bebisen faktiskt kommer ut oxå, och att vi kommer få träffa den! Det är ju nästan lite ofattbart att det har funkat för oss, till slut, så därför känns allt sånt som förlossningar mm. så långt borta!

Och alla träffar sker förresten i september, för i oktober börjar massvaccineringen inför svininfluensan, så då var det fullbokat i lokalerna! Vette sjutton hur man ska göra egentligen. Känner mig inte rädd eller så... har ingen aning!

Näe, nu säger jag som resten av Sverige... Nu blir det fredagsmys!!


Kommentarer
Postat av: Mamma här

Men Gumman min då... jag grinar nästan varje dag jag för jag kan inte fatta att det här är sant!!!

Att ni verkligen ska få en bebis efter allt. Ibland kommer jag på det att "Anna är ju gravid " ooo Herre Gud det stämmer inte då måste jag tänka efter en stund och.... Jo det är sant.Det finns en bebis där inne som ska bo hos er,som ni ska ta vara på livet ut,som ni ska lära Allt från första stund till att bli en lika underbar människa som ni båda är ohhh nu griner ja IGEN!!! UNDERBART är bara förnamnet Va jag längtar och pappa oxå o Stina o Lars ja alla längtar o väntar KRAMEN PÅ ER /

2009-09-11 @ 21:15:31
Postat av: Malin

Ja, visst är det så att de ska UT...det tänkte jag på redan när den kom in. Shit, vad har jag gjort - den ska ju ut oxå!!!! Jag har ju inte haft några komlikationer med de andra - men man minns ju hur ont det gör. Å andra sidan så har man ju glömt det så fort de kommer ut och upp på bröstet...:-) Heja oss!!



Ja vaccinera...eller inte???? Jag vet inte heller. Men kanske det är klokast att göra det. Skulle man bli sjuk och få problem med lungor och grejer, så lär man ju ångra sig annars. Jag väntar ut lite och går på rekommendationer från säkra källor.



Trevlig helg!

2009-09-11 @ 21:58:54
Postat av: Anna

Malin: Haha.. så du tänkte på det redan när den kom in? s. Förlossningen bekymrar jag mig inte ett dugg om, rätt skönt faktiskt! Än så längen då, det kanske kommer när det närmar sig.. Trevlig helg på dig med! Kram

2009-09-11 @ 22:09:09
Postat av: Nean

Härligt att du inte bekymrar dig över förlossningen, det är rätt inställning!! Det kommer gå jättebra (...och göra skitont, men det behöver du inte oroa dig för innan!). Och så kommer h*n ut och du tänker "aldrig mer" i typ en timme, men sen vill du göra det igen -haha!!



...och jag grina också när jag läste det din mamma hade skrivit. Ni är så fina och jag är så glad för er skull. Buhu ;)

2009-09-13 @ 11:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0