Lalala

Det här är vi de då...

Du är på dag 257 av 280. (91,8%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 4 fulla dagar (v36+4).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 28 nov 2009
Du har 23 dagar kvar till beräknad förlossning.

23 dagar kvar till BF alltså! Mamma sa igår hon, "fattar ni hur nära det är nu eller?". Och det tror jag inte vi gör..:)

Det är iaf full fart i magen fortfarande, han far runt som en ångvält där inne..*s*

Igår var vi bjudna till Borup och till morotskändisen på middag. Hon var jättestolt och maten var jättegod!
Sen fick vi låna deras babyskydd som är i princip nytt! Kommer bli såå bra åt lillen!

Före middagen i Borup var jag till Anna-Lena på fika. Det blev bebis- och förlossningsprat, såklart! Alla samtal nästan, handlar ju om det nu för tiden!

Och i morgon ska jag till Linnea på lunch. "Risk" finns att det blir likadant där, och det är såå mysigt!

Jag har förresten fått massa bakat under den här tiden jag varit hemma..

* Saffransbullar
* Snoddas
* Brysselkex
* Ljusa kärleksmums
* Sirapskakor

Så nu känns det kanske som att jag är laddad inför fikabesök när plutten tittat ut! Ska nog göra en vända till med saffransbullar, för dom går åt ska jag säga..) Såå gott med en sån och ett glas julmust!

Nu snöar det förresten ute! Så mysigt!

Inga bilder har jag å bjuda på heller! Nu ska jag slappa vidare, och titta på True Blood!

Kommentarer
Postat av: Malin

rekommenderar dig att om du orkar göra matlådor att frysa in också.. :)

man får inte så mkt gjort o ork att laga mat hade iaf inte vi.. blev mest smörgåsar första månaden ;) haha



shit va gott med lussebullar! även om jag föredrar lussekatter.. längtar!!!

Kraaaam

2009-11-05 @ 12:56:21
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Frida

Håller med föregående talare, laga matlådor i massor! Man har så fullt den första tiden att det bara blir yoghurt och smörgåsar första veckorna :-)

2009-11-05 @ 16:42:49
Postat av: MN

Se till att Stefan gör maten åt dig. :D

Anna Anna Anna!

Snart du.

"Är livet över" som jag benämnde det.

Så var det ju inte. Allt tar bara lite längre tid än innan. :D

2009-11-05 @ 19:29:37
URL: http://www.mariaofsweden.blogspot.com
Postat av: mamma

Tänk att det är sååå nära,nej som jag sa det kan jag inte fatta .Att du gått snart Heeela tiden och mått så bra njutit varje sekund. Nu hoppas vi att lill*n vill komma ut snart och att allt ska fortsätta lika bra framöver Klämmen på d'ä !!!

2009-11-05 @ 23:02:59
URL: http://stinaemman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0