Vi kan då semestra vi..:)

Då var vi hemma igen då..:) Haha. Jag och Steffe hade planerat en resa ner till Småland och glasriket. Vi tänkte sova över i 2 nätter och gå ena dan i Orrefors och ägna den andra dagen åt Kosta.

Men vi är alltså redan hemma!

Resan ner började kl 7 måndag morgon. Jättesmidig väg hela vägen ner till Orrefors. Vi gjorde ett stop i Tranås och tjuvkollade lite på barnvagnar på AnnaAxel. Den verkade kanon! Nu ska vi fundera på färg bara! Vilken tycker Ni?

1)
 

2)


3)


4)


När vi väl kom fram till Orrefors satt jag kvar i bilen och Stefan skulle gå in och kolla rummet... Han hade bokat in oss på ett Bed & Breakfast. När han kom tillbaka så försökte han varna mig lite fint..:) "Jaa, det är ju rätt spartanskt och enkelt" "Det påminner om stugan vi hyrde i Furudal" (vi hyrde en stuga där för några år sen, hade bokat 3 nätter och åkte hem efter 2). Tanten tog bara kontant betalning. Vart kan man ta ut pengar då? Jo ingenstans i Orrefors. Vi fick åka in till Nybro, 1,3 mil från Orrefors. Där fanns det iaf lite butiker! Orrefors var helt dött! Om ni ska åka ner mot glasriket, åk direkt till Kosta.

Vi gav iaf upp efter 1 natt. Vi kände det direkt när vi "checkat in", att här sover vi inte 2 nätter. Det är så typiskt mig och Stefan..*s*

Äh, lägger upp lite bilder istället!

Puss å kram!


Mor och far var här våran första semestervecka. Här är alldeles innan dom somnade i våra solstolar.. :)




Mor och far hann bara hem så kom lillebror på besök.



Blommorna växer.. :)





Här skulle vi sova då... Orrefors Bed & Breakfast



Rummet från insidan ( det var förresten inte mycket mer än det här.. gemensam dusch och toa, vilket är det VÄRSTA jag vet)




Kosta däremot, där var det bättre.. :)



Tittade på glasblåsning. Fascinerande!



Slutresultatet



Nåväl.. det blev iaf lite shopping när vi kom till Kosta Outlet..:)

Hittade äntligen ställningar till mina hallonlyktor



Den här köpte Steffe på Kosta Boda. "Cool va gumman"? Jaa visst gubben.. *s*



En fin tavla som ska upp i sovrummet så småningom



Måste säga att jag fyndade dom här muggarna. Såå jäkla snygga och "bara" 20:-/st. Köpte givetvis 4 st åt mamma oxå..:)



Min kaffemuggs-kvot lär iaf vara fylld för ett bra tag framöver nu.. dom här ville t om Steffe att vi skulle köpa..Då sprang Anna till kassan.. :)



Ljuslykta på Outlet. Kommer nog lysa fint i höstmörkret.. :)



Steffe hittade en Barba-figur som han ville att bebisen skulle ha.. står på fönsterbrädan och väntar..:)



Sen hittade vi givetvis lite bebiskläder oxå på Polarn & Pyret outlet.

Oooh, United-färger utbrast Stefan..



Laban-sovpåse... tycker dom är bara för mysiga dom här sovpåsarna!



Den här föll vi båda för.. en stickad liten overall från Lundmyr of Sweden.
Hade kostat 699:- men nu gick den på 199:-



Okej då... slänger väl in en profilbild på mig själv oxå då! Och det är bara en där inne..:)


Kommentarer
Postat av: Mamma här

Jag är väl den första att kommentera här då ...

Så mycket fint ni köpt på er resa, tavlan passar ju perfekt in hos Er ! När det sen inte blev nån andra natt så blev det sååå mycket fint till "pyret " i stället.



Jag hoppas och tror att det i din mage ett litet "pyre " gror.

För annars vet då inte jag e´

Varför du har sån där mage!

Vi Mormor o Morfar vill bli,även om det ska ta lång ti.

Men den som väntar på nå gott väntar Aldrig för länge.

Det är ett ordspråk som stämmer väldigt bra

för nu är vi snart framme vid Er stora DA`.



Hå hå jaja..... Kramen

2009-07-07 @ 20:04:49
Postat av: Frida

Oj det blev en kort resa men kul att vagnen verkade bra! Jag tycker den randiga var snyggast ja :-)

Fiin bild på magen juh! Glöm inte att ta många sådana

2009-07-07 @ 20:17:44
Postat av: systeryster

Haha ja inte tror jag att det var roligt där borta på hotellrummet inte :P Men mysig resa iallafall :D



Jag tycker att vagn nr 2 var finast :) Enkel och snygga färger :D



Kram påre syster min!

2009-07-07 @ 22:25:49
Postat av: anna-lena

O mycket fint de blev. Laban sov påsen har köpte vi till isak å. Men vart är alla tjejkläder?



Finaste vagnen får jag återkomma med. funderar..

2009-07-07 @ 22:56:31
Postat av: Mamma här igen..

Tycker att sista vagnen var kanon fin ja /Kläm på dä!!

2009-07-07 @ 23:17:09
Postat av: Malin

ååååååh goooa magen!!!!

2009-07-08 @ 00:31:12
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Nean

Ja tycker röda vagnen...behövs lite färg i världen...säger hon som just köpt en brun ;)



Å maggen är ju jättefiiin ju!!



Hoppas det blir grillväder snart!

KRAM

2009-07-08 @ 20:12:33
Postat av: Mare

Jag röstar på 1:an (den röda) :) Åååh va gullig mage! Kram på re!

PS. Jag har en sovpåse (ny) om du vill ha....

2009-07-09 @ 16:00:39
Postat av: Mamma här igen..

uhhhhhh dö vilket par ;) rår ju inte för att det var så sköna stolar e.

2009-07-09 @ 16:43:29
Postat av: Grannen i nr 14

Där fick jag mig allt ett skratt - vilken semester. Tur att det bjöds på lite tillfälle att fynda iaf :)

Om du vill ha min åsikt gällenade vagn så röstar jag på nr 1 eller nr 2. Kram.

2009-07-10 @ 13:38:31
Postat av: jessica

hej granne..jag röstar på 1:an...den rödsvarta.....

2009-07-10 @ 20:39:14
URL: http://jessonbloggar.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag röstar på 1an eller 2an!!



Va mycket fint ni har shoppat!!



//Grannen på 5an:-)

2009-07-12 @ 13:54:10
Postat av: Nån Annan

Bu hu hu, det värsta du vet, att ha gemensam dusch och toalett, stackars du ! Snacka om bortskämd, skärp dig !!

2009-07-28 @ 08:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0